March 6, 2011

Selamat Hari Jadi!

khas buat mama dan papa yang alin sayang.

selamat hari ulang tahun kelahiran yang ke 61 untuk papa dan yang ke 59 untuk mama! doa alin ialah supaya mama dan papa diberi kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki, dilimpahi segala keberkatan dan keredhaan daripada Nya.

teringat masa alin umur 5 ke 6 tahun. tiap kali lepas makan malam, papa mesti tengok tv kat living room. seperti kebiasaannya, papa akan pakai kain pelikat. hehe. lepas tu, alin lari-lari kat papa nak minta papa jadikan kain pelikat papa sebagai buaian. lepas tu, berayun la alin dalam buaian kain pelikat tu. sekarang dah tak muat dah. hehe

bila alin susah hati, alin tak perlu cari orang lain. alin boleh masuk bilik mama, duduk atas katil mama sambil tunggu mama selesai dengan kerja mama. lepas tu, mama akan duduk kat sebelah, mama akan tanya, 'kenapa ni?'. kemudian, alin boleh cerita je apa yang tersimpan dalam hati. perasaan bila meluahkan kesusahan hati kat mama buatkan hati alin rasa lebih lapang. malah kan, tak ada apa yang boleh dibandingkan dengan segala nasihat dan kata-kata semangat mama. tak sama meluahkan dengan kawan-kawan. mama lebih memahami.

alin sayang mama dan papa lebih dari apa pun. bila usia alin semakin meningkat, lama-lama alin jadi segan untuk manja-manja macam dulu. tapi, tak bermaksud alin tak sayang. anak mana yang sanggup membenci mama dan papa yang dah melahirkan dan membesarkan.besar pengorbanan mama dan papa.

terima kasih sebab menjadi contoh yang baik buat alin.
terima kasih sebab menyayangi alin.
terima kasih sebab sentiasa bertahan dengan karenah alin.

insyaAllah. tidak akan alin lupa walau sedetik pun untuk sentiasa menjalankan tanggungjawab alin sebagai anak kepada mama dan papa. hingga akhir hayat alin sekalipun. alin pernah janji, dan sampai bila-bila pun alin janji.

p/s : mama papa lahir pada tarikh yang sama tau... 7 MAC.

2 comments:

  1. wah. bestnya mama n papa akk got the same date ;)

    ReplyDelete
  2. iza. tarikh kebetulan sama. tapi ayah akak lahir tahun 1950 , mak akak pule lahir 1952.. hehe...

    ReplyDelete