March 7, 2011

oh. Sayang Sangat! papa mama!

alin dedicate lagu I Want To Hold Your Hand untuk mama dan papa. bila dengar rasa sedih sangat. rasa terharu, mungkin lebih sesuai.

banyak yang alin belajar dari mama dan papa. alin belajar macam mana menjadi seorang anak kecil yang manja. alin belajar macam mana menjadi seorang pelajar yang rajin. alin belajar macam mana menjadi seorang remaja yang sentiasa ingat akan batas-batas pergaulan. alin belajar macam mana menjadi seorang wanita yang berfikiran jauh. dan sekarang alin belajar macam mana untuk menjadi seorang isteri yang diredhai Allah dan dicintai suami.

banyak yang alin berdosa pada mama dan papa. alin kadang-kadang tertinggi suara. alin kadang-kadang tidak sabar. alin kadang-kadang terlalu dimanjakan. alin kadang-kadang ingkar arahan. alin kadang-kadang tidak duduk di rumah. alin kadang-kadang lalai.
alin minta maaf atas segala kesalahan alin sama ada yang alin sedar atau alin tak sedar. alin sedar kesilapan alin. cuma kadang-kadang alin ego. tapi alin sebenarnya sedar. dan hanya pada Allah alin memohon kemaafan.

alin janji, walau kat mana alin berada. walau siapa alin suatu hari nanti. walau susah mana atau senang mana hidup alin nanti. walau pun alin sudah bersuami. walaupun syurga alin nanti di bawah tapak kaki suami, tapi alin janji untuk sentiasa tidak mengabaikan tanggungjawab alin terhadap mama papa.

banyak yang alin dah rancangkan dalam hidup untuk membalas segala jasa mama dan papa. segala apa yang mama dan papa dah berikan selama membesarkan alin, tak akan pernah alin lupa. tak akan pernah juga alin akan buat tak tahu.

alin ingat macam mana mama dan papa jaga arwah wan, atuk, tok cik, atok sepanjang hayat mereka. macam tu jugak alin akan buat. insyaAllah. insyaAllah ma, pa.


No comments:

Post a Comment