February 8, 2011

kali pertama saya dan awak..


kali pertama saya melihat seraut wajah awak, hati saya dah tertarik. rambut awak panjang hampir menyentuh bahu. pipi cengkung menampakkan tulang pipi awak, menyerlahkan kekacakan awak. hidung awak yang mancung, raut muka awak yang lebih kepada keturunan cina yang awak ada. semua tu membuatkan hati saya terpaut sewaktu terpandang gambar awak.

kali pertama saya menerima sms awak, hati saya berdebar-debar. tak sangka awak memiliki no. hp saya. walau hanya dengan sapaan 'HAI' awak membuatkan jantung saya berdegup lebih kencang. hari saya lebih ceria dan membuatkan saya tersenyum sepanjang hari.

kali pertama saya menerima email dari awak di myspace, hati saya gembira tak terkata. waktu tu kita masing-masing sibuk. kita cuma dapat online hanya beberapa minit dalam sehari. berbual melalui email menggamitkan perasaan rindu untuk sentiasa berbual dengan awak. saya sanggup ke cc semata-mata untuk tengok samada inbox saya ada email atau tak. dan, awak tidak pernah mengecewakan saya.

kali pertama saya menerima panggilan telefon dari awak, hati saya digamit perasaan rindu tak terkata. mendengar suara awak buat kali pertama benar-benar membuat saya semakin inginkan awak. awak pemalu, tapi masih bijak dalam mengatur kata-kata. suara awak lembut, melemahkan segala sendi saya. hampir terjatuh dari tmpat saya duduk.

kali pertama saya bersua dengan awak, hati saya terlalu teruja. saya bertukar baju beberapa kali sbb terlalu nervous utk berjumpa dgn awak dan melihat penampilan pertama saya. apa yang saya tahu ketika tu, awak tidak suka perempuan yang berpakaian seksi. maka, sehelai baju merah dipadankan dengan seluar panjang hitam yang menjadi pilihan. melihat awak berdiri di sisi kereta membuatkan saya tak berhenti senyum. terlalu gemuruh. namun disembunyikan dengan perbualan. awak terlalu kacak, baik hati, dan mempersonakan hingga saya tidak boleh berhenti untuk terus mencintai awak.

saya nak setiap kali pertama itu akan sentiasa berlaku walau ke hari tua. bersama awak sentiasa membahagiakan. awak lah mangkin semangat saya. sayang awak lah!!!!!!!!!!

5 comments:

  1. terharuuuuu gilerrr weyh!!
    aku yakin feng akan wat setiap kali pertama korg b2 smpai tua..yakin!

    ReplyDelete
  2. haha. kau ni mieza.. kelakar lah!!!! insyaAllah.

    ReplyDelete
  3. sweet lah kak :)

    hope forever and happy ending coming soon.

    ReplyDelete
  4. iza : terima kasih... harapnya pun begitu juge... doakan kitorg tau.. hehe

    nabila : thanks nabila... how's yours??

    ReplyDelete