February 11, 2011

Ammar Izzudin Azmi

ouh. another friend of mine. kita kenal since umur aku 7 thn kan ammar? ibarat 2/3 daripada hidup saya jugak kan? lamanya. skg ni da semakin meningkat usia, makin jarang da bersua.

perkara paling kelakar yang aku ingat, masa tu kali pertama aku nak tegur kau sebagai jiran baru. aku kan selalu intai kat dalam rumah kau tengok kau buat apa. aku duduk kat jaring-jaring yang menjadi pemisah antara rumah kita, pastu aku tengok je kau. haha. tapi kemudiannya, mak kau panggil aku masuk rumah kau untuk kawan dengan kau.

perkara paling kelakar yang aku ingat, masa tu kali pertama kau curi-curi bawa kereta keluar rumah. oops! ammar, sorry. dah terbagitahu kat sini pulak. haha. masa tu kau tak ada lesen lagi. pastu kau kan, akan keluarkan kereta senyap-senyap. tak cukup dengan tu, kau akan tandakan tempat tayar kereta depan tu dengan bata. so, bila nak masukkan kereta nanti, make sure, tayar tu masih berada di tempat yang sama. haha... itu la yang mulanya tabiat kita suka lepak malam-malam. kan?

perkara paling kelakar yang aku ingat, masa tu malam tau. lepas kitorg call hitz.fm, kitorg da takde hala tuju. lepas tu masing-masing lapar. last-last kan, nk jimat duit punya pasal, kita amek meggi dari rumah masing-masing, lepas tu masak kat rumah aku. haha. dan akhirnya semua sekali tidur rumah aku.. haha!

perkara paling kelakar yang aku ingat, masa tu zaman sekolah lagi. masa tu kau baru abes pmr. kau kan, kalau boleh, semua borang kau, segala apa yang memerlukan pengisian borang terutama isi borang utk masuk sekolah baru ke ape ke, mesti nak aku yang buatkan. teman kau masuk sekolah teknik pun, kena aku jugak. haha. nasib baik, cikgu Faridah tak fikir kita ne couple ke ape. heh. tapi itu dulu laa.. skg dah tak da. semua dia dah pandai buat sendiri. haha!

heh. itu yang paling kelakar la. kalau ikutkan bnyk lagi cerita. tapi, ini antara perkara yang lekat dalam memori. eceh! heh. ammar ni kadang-kadang hati dia tak tentu. kejap nak ni, kejap nak tu. tapi dia ni pandai. dulu masa zaman sekolah, dia suka main dgn gundam, lps tu tukar minat kepada skate, skg ni da kepada drift pula. heh! ooh! dia da ada gf tau. so, tak available lagi.. (",)

kalau lah kita semua tak menjadi tua kan????

No comments:

Post a Comment