February 9, 2011

Anis Nabillah Mohd Azli

dia kawan sejak kecil saya. masa tu umur saya 7 thn. makanya saya kenal dia 2/3 daripada sepanjang hidup saya 23 thn ne. lama kan? jadi kalau nk ckp dia tak kenal saya dan saya tak kenal dia, memang tipu gila la..

setiap malam kami suka lepak depan umah. aku selalu panjat pagar umah aku, walaupun sbnrnye gate boleh buka lepas tu lari-lari anak pergi rumah kau, tekan loceng banyak-banyak kali untuk panggil kau dengan alip keluar. nanti mesti kau buka lampu dekat pintu depan umah kau dulu, pastu baru buka grill. tp aku ingat kau yang keluar dulu, rupanya alip. sebab kau salu sibuk bersiap kat dalam bilik sebelum keluar.

setiap malam kami suka duduk kat rumah kau. sbb dekat rumah kau, kita selalu main bank-bank [kau ingat lagi game tu tak?]. kita selalu tukar2 sape yang jadi cashier dengan sape jadi customer. pastu kita akan kumpul semua duit monopoly atau saidina yang ada untuk dijadikan duit. haha.

setiap malam kami suka serang makan kat rumah kau. sbb ayah kau pandai masak spaghetti. aku selalu kirim spaghetti kat kau. sedap gile!! sampai sekarang pun rasa kesedapan spaghetti tu. kalau datang rumah kau skg pun, nk minta spaghetti jugak. bila agaknya kau nak bagi resepi tu kat aku?

setiap malam kami suka pergi putrajaya. tak tau kenapa. tapi ammar la yang rajin ajak kita pergi sana kan?pastu suka bergambar. nyanyi lagu my chemical romance gila2. pastu kita duduk kat tgh2 jln raya, bercerita pasal betapa sadis nya cinta dan kecewanya hati. heh!

setiap malam kami suka duduk je dalam kereta. sbb utama tak tau. tapi pernah satu mlm tu kita call hitz.fm. kan? pastu kita request lagu. pastu kita dengar balik suara kau dan lagu yg kau request kat dlm kete smpai la ke pagi. last2end up tidur kat rumah aku..

dan aku doakan kau akan bertemu dgn org yang betul2 sayangkan kau dan berjaya dalam kehidupan. k??


Anis ne tabah dan kuat orangnya. selalu sabar dgn semua dugaan yg dia kena hadapi dlm usia skg ni. tapi dengan setiap kecekalan yg dia ada ni, dia bakal jadi doktor tau.
kalau sakit jumpa dia eh.~

No comments:

Post a Comment