December 4, 2013

Mandi sungai, antara tempat best yang kami pergi!

Musim-musim hujan macam sekarang ni, jangan disangka tak ada yang seronok sangat nak pergi mandi sungai. Semenjak dah pindah ke Hulu Langat ni, Sabtu & Ahad tak akan terlepas dari sesak jalan raya orang nak menuju ke sungai. Haaaa... Nampak tak?

Tapi bila orang sebut mandi sungai kat Hulu Langat, mesti nama Sungai Congkak, Pangsun, Air Terjun Gabai dan beberapa yang lain yang kita dengar.

Heee.. Meh nak cerita, ada juga area lain kat Hulu Langat ni boleh mandi sungai. Contohnya, macam belakang rumah saya lah!! Haha. Namun, malangnya kitorang tak open for public. Doakan lah, kot murah rezeki, saya cadangkan pada mama buat chalet kat belakang rumah tu ke.

So, ini antara cerita #balingbelakang saya la jugak. Saya plan pergi mandi sungai dengan kawan-kawan kejiranan dan persekolahan  merangkap adik-adik saya masa kami sama-sama membesar di Bandar Tun Hussein Onn dulu. Tapi nak minta ampun sangat, kot kalau tuan punya homestay ni baca entry ni, saya lupa sangat apa nama tempat ni. Yang saya tau, berdekatan dengan Ajlaa Homestay! (tapi bukan Ajlaa, saya taknak promote Ajlaa kat sini)... ;p

Subhanallah. Cantik tempat dia. Air sungai yang mengalir, bersih, sejuk dan menyegarkan. Alhamdulillah, antara nikmat dunia yang saya dapat nikmati. Tempat mandi sungai ni, dia dah ‘kepung’, jadi air macam bertakung, yang datang mandi boleh lah nak feeling menyelam dalam air sungai. Batu-batu pun dah diketepikan, takde lah, tiap kali jalan kaki nak kena jengket.
Yang lagi menarik, dia ada rumah singgah, besar! Memuatkan queen bed satu, dan built-in toilet. Selesa la sikit. Siap kami bawa buaian elektrik Irfan!! Irfan tidur pun lena betul!
Selain daripada tu, homestay ni turut menyediakan pakej. Ada pakej harijadi, pakej BBQ serta pakej tidur bermalam. Sebab tu, area tepi sungai tu, dorang ada buat tempat khas untuk BBQ dan meja makan, menghadap sungai lagi!

 ikan, ayam, sosej, sos serta air pun disediakan
 



 excited!!!!
 
eh??!! model baru??
 sejuk!!!













Oh, terlupa!! Waktu kami mandi sungai ni, hari ulangtahun Irfan yang pertama!! Dan pengalaman pertama dia mandi sungai!! I love you, anak~~!!

3 comments:

  1. alaalaaa...ape name tpt nie..mcm syok je..mcm best je...share le ngn sy..nk la pgi jgk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak. lupa la nama tempat dia. nnt la. kalau pergi lagi, saya share kat sini. hahaha

      Delete
  2. nme tmpt nie sg lopo

    ReplyDelete